Zažiť minulosť znova – spolupráca Mercedes-Benz x Moncler by NIGO [1]
Stuttgart/Šanghaj. V rámci predstavenia City of Genius Show v Šanghaji 19. októbra 2024 urobili značky Mercedes-Benz a Moncler ďalší veľký krok vo svojej spolupráci. Okrem spustenia kampane značky Past Forward. Where the Future is Driven by the Past odhalili títo partneri jedinečné umelecké dielo – projekt s názvom Project G-Class Past II Future, ktorého vznik podnietil návrhár NIGO.
- Značky Mercedes-Benz a Moncler rozširujú svoju spoluprácu pri príležitosti predstavenia šou The City of Genius v Šanghaji kombináciou novej kampane značky a umenia, limitovanou edíciou Triedy G a minimalistickou módnou kolekciou
- Mercedes-Benz Project G-Class Past II Future je nové umelecké dielo, v ktorom sa duch 90. rokov 20. storočia odráža v súčasnom štýle – inšpiráciu do tohto modelu vniesol módny návrhár, hudobný producent a kreatívny riaditeľ NIGO
- Toto jedinečné umelecké dielo je inšpiráciou pre novú, limitovanú sériu Triedy G Past II Future od značky Mercedes-Benz
Stuttgart/Šanghaj. V rámci predstavenia City of Genius Show v Šanghaji 19. októbra 2024 urobili značky Mercedes-Benz a Moncler ďalší veľký krok vo svojej spolupráci. Okrem spustenia kampane značky Past Forward. Where the Future is Driven by the Past [2] odhalili títo partneri jedinečné umelecké dielo – projekt s názvom Project G-Class Past II Future, ktorého vznik podnietil návrhár NIGO [3]. Tento projekt je založený na Triede G z 90. rokov, ktorá bola od základov zreštaurovaná. NIGO zvonku aj zvnútra prispel mnohými dizajnovými prvkami, v ktorých sa odráža dizajn 90. rokov a ktoré sa prenášajú do súčasnej kultúry. Trieda G Past II Future je inšpirovaná umeleckým dielom, jej základom sú aktuálne modely Triedy G a bude vo výrobe s limitovaným počtom len 20 vozidiel. Publikum počas predstavenia tiež malo možnosť vidieť malú ukážku novej rodovo neutrálnej minimalistickej kolekcie v mestskom štýle, ktorú spoločne navrhli Mercedes-Benz a spoločnosť Moncler v spolupráci s návrhárom NIGOm. Limitovaná séria Triedy G aj minimalistická kolekcia budú na trh uvedené v apríli 2025. Na podujatí v Šanghaji boli okrem výrobcu automobilov Mercedes-Benz a návrhára s umeleckým menom NIGO zastúpení aj ďalší umelci, ktorí predstavili svoju spoluprácu so spoločnosťou Moncler: A$AP Rocky a Willow Smith, Edward Enninful (OBE), FRGMT by Hiroshi Fujiwara, Gilga Farm by Donald Glover, LuLu Li a Palm Angels. Sprievodnými akciami programu Moncler Genius 2024 boli aj osobitné prezentácie Ricka Owensa a Jil Sanderovej.
„NIGOv výnimočný talent a naša spoločná tvorba so spoločnosťou Moncler nás privádzajú do čulého mestského prostredia. Trieda G Past II Future od značky Mercedes-Benz je celkom osobitná nová interpretácia našej ikony v štýle 90. rokov. Limitovaná edícia Triedy G ukazuje svoj charakter, vďaka ktorému je obľúbeným nadčasovým vozidlom. Premena inšpiratívneho umenia na pôsobivé produkty je dôležitým krokom v našej kreatívnej spolupráci a ponúka nový zážitok zo značky, ktorý sa spája s duchom doby.“
Bettina Fetzer, vedúca komunikácie a marketingu, Mercedes-Benz AG
Project G-Class Past II Future: umelecké dielo na podnet návrhára NIGO
Tento výnimočný výtvor návrhára NIGO je druhým umeleckým dielom, ktoré vzniklo zo spolupráce medzi značkami Mercedes-Benz a Moncler. Podobne ako PROJECT MONDO G [4], ktorý bol predstavený vo februári 2023 na podujatí The Art of Genius spoločnosti Moncler v Londýne, aj toto umelecké dielo spája nezameniteľný vzhľad prešívanej nadýchanej bundy Moncler s charakteristickou hranatosťou Triedy G. Toto umelecké dielo s dĺžkou 4,5 metra, šírkou 1,9 metra a výškou 2,0 metra má minimalistické dvojfarebné vyhotovenie s olivovou matnou zelenou farbou, ktorú dopĺňajú výrazné prvky exteriéru v čiernej a zlatej farbe. Jasné línie prepožičiavajú Triede G kabriolet moderný vzhľad. Funkčnosť a dizajn, ktoré sú typické pre Triedu G, boli ponechané a nanovo interpretované. Sem patria ikonické náhradné koleso na zadných dverách, čierne oceľové disky s dizajnom 90. rokov, výklopné čelné sklo a zlatistý kanister na benzín. Prepracovaný bol aj interiér. Devon Turnbull [5], ktorý je fanúšikom Triedy G a je známy pre svoje pôsobivé audioinštalácie, okrem iného navrhol ozvučovací systém, ktorý sa technicky aj vizuálne dokonale zapája do koncepcie vozidla. Hudobné "boom boxy" sú namontované na hornom sútyčí kabrioletu a - rovnako ako celá strecha a reproduktory - sa dajú odmontovať. Kárované vzory sedadiel sú typickým dizajnovým prvkom skorších modelov Triedy G. Zvýrazňujúce prvky v oranžovej farbe vytvárajú paralely s príslušnou módnou kolekciou Mercedes-Benz, Moncler a NIGO.
„Deväťdesiate roky považujem z pohľadu kultúry a kreatívnosti za najvplyvnejšie. Elektronická hudba a hip-hopová scéna boli novým vyjadrením mestského životného štýlu. Tento dojem a túto energiu som chcel integrovať v dizajne projektu Project G-Class Past II Future a interpretovať toto dedičstvo pre novú, súčasnú éru.“
NIGO, módny návrhár, hudobný producent a kreatívny riaditeľ
Limitovaná séria: Mercedes-Benz Triedy G Past II Future
Limitovaná Trieda G aj minimalistická kolekcia sú prvé produkty tejto spolupráce, ktoré si zákazníci môžu kúpiť. V rámci vyvrcholenia 45. jubilea Triedy G nová verzia ukazuje, ako veľmi si táto ikona značky zachovala svoju nadčasovosť a s akou šikovnosťou sa dokáže prispôsobiť moderným životným štýlom. Trieda G Past II Future od značky Mercedes-Benz odkazuje na umelecký unikát návrhára s umeleckým menom Nigo a je založená na novom modeli G 450 d (kombinovaná energetická spotreba: 10,0 – 8,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 261 – 227 g/km)[1] [6] a na novom modeli G 500 (kombinovaná energetická spotreba: 12,3 – 10,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 281 – 248 g/km)1. Má vonkajší lak v kombinácii farieb zelená a sivá, kárované čalúnenie typické pre Triedu G a náhradné koleso v zadnej časti s logom spolupráce na kryte. Čierne zvýrazňujúce prvky exteriéru sa nachádzajú na rámoch okien, diskoch z ľahkej zliatiny a charakteristických ochranných lištách proti nárazu, ktoré sú umiestnené po celej dĺžke bokov. Je na nich nápis Past II Future, ktorý sa nachádza aj v interiéri na držadle na prístrojovej doske. Na limitovanú sériu odkazuje nápis 1 of 20 na stredovej konzole. Týchto 20 exemplárov bude zákazníkom vyexpedovaných v apríli 2025.
Minimalistická kolekcia
Rodovo neutrálna módna kolekcia prepája vplyvy 90. rokov s aktuálnymi prvkami streetstyle. V nadväznosti na prezentáciu počas podujatia The City of Genius boli predstavené výtvory pretvorené na minimalistickú kolekciu, ktorá bude k dispozícii od apríla 2025. Táto kolekcia pozostáva najmä zo suvenírových a univerzitných búnd, pulóvrov s kapucňou, károvaných košieľ a bermúd, ako aj ľahkých páperových a vojenských búnd, pariek a zimných búnd s klasickým vzhľadom. Paleta farieb je klasická: dominuje modrá, čierna, zelená a biela farba, ktoré dopĺňajú oranžové akcenty. Množstvo častí oblečenia má prepracovanú potlač, v ktorej sa navzájom prepájajú archívne fotografie partnerov tejto spolupráce. Bundy a nohavice sú vyrobené z neopracovaného denimu – okrem saténovej bundy, v ktorej sa spájajú obrázky a logá oboch značiek a ktorá zachytáva ducha tejto spolupráce, predovšetkým v kombinácii so sivými, károvanými košeľami.
Kampaň značky „Past Forward. Where the Future is Driven by the Past”
Nerozlučné spojenie minulosti a budúcnosti sa odráža v kampani značky v rámci obnovenej spolupráce medzi Mercedes-Benz, Moncler a NIGO a fotografom Thibautom Grevetom. Kampaň s heslom Past Forward. Where the Future is Driven by the Past [2] vizualizuje ďalší vývojový stupeň spolupráce, počnúc imaginárnym vesmírom až po príchod do života vo veľkomeste. Plochá strecha mestského domu symbolizuje mestský vzhľad a dojem kampane. Hranaté, kovové povrchy strechy ponúkajú dokonalú kulisu pre kolekciu pouličného oblečenia od partnerov Mercedes-Benz, Moncler a NIGO. Cieľom kampane je rozobrať univerzálnu tému inšpirujúcej minulosti a kreatívne ju preniesť do niečoho nového. Globálna kampaň bude prezentovaná na internetových stránkach a prostredníctvom kanálov sociálnych médií oboch značiek. Okrem hlavného filmu kampane ponúka video zo zákulisia [7] od Theodora Guelata pohľad do zákulisia spolupráce s návrhárom NIGO.
Kreatívny tím:
- Nápad, koncepcia a realizácia: Team X
- Kreatívny koncept: Thibaut Grevet
- Réžia: João de Botelho
- Zvuk: Pierre Rousseau v štúdiu Stereo Image
[1] [8] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Energetická spotreba a emisie CO₂ sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva, príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.